Skriv det onda i snön och hugg in det goda i berget.

jag gick till tandläkaren till klockan 13. när jag skulle anmäla mig i receptionen fick jag syn på kalendern(jag kan nog inte stava till almenacka);
- vatusan, är det bara 22a idag?
- ja.
- jaha, rackarns då kommer jag tillbaka imorgon!

så det där tandborstandet x 20 & tuggummi-tuggandet var fördjävels.

efter detta har jag hunnit träna(i tjugo minuter med janet, eller knappt med janet heller. det blir mycket missförstånd/missanden i allmänhet för oss nuförtiden), bio med linnèa, det blev mamma mia för andra gången,
& sen kom katia hit. min lilla katt.

vi funderar & diskuterar, eller det är mer så att man sitter och diskuterar med sig själv bara att den andre lyssnar och bollar lite.
jag och katia är väldigt djupa när vi umgås. hon vet saker om mig som ingen annan vet, och vise versa. ofta när vi pratar så rinner tårarna, fast det är någonsorts tårar som bara finns där, såna som vill komma ut. nu menar jag förstås inte att vi sitter och grinar konstant när vi umgås, vi skrattar minst lika mycket. men skönt är det, att ha en sådan vän, det blir som någon sorts dagbok med lås på. fast som kramas ibland, när man skriver jobbiga saker.

okej, enough deeptalk & metaforer. men hon ska norrut nu, en hel månad. då blir det till att ta på sig något annat än mina tygskor!

imorgon ska jag jobba natt. gud vad det känns som jag varit ledig länge nu.
rastlös som jag vet inte vad.

jag avrundar med en del av katias skriverier, sov gott lovers.


Jag ska skjuta alla mörka höstar, förgöra döden

och leva med dig i evighet.

Jag ska få dig att vilja ha mig.

Men jag vågar inte


 


Kommentarer
Postat av: Katten

Tack pelino. Du är värd allt gott och du kommer att få upprättelse för allt ont min kära. Puss

2008-09-23 @ 00:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback